Sunday, August 2, 2009

Kawan Pembawa Malang?

Kawan? Macam-macam kawan aku ada sekarang, kawan sepermainan, kawan sekolah rendah, kawan sekolah menengah kat K.L., kawan sekolah menengah kat Penang, kawan tempat kerja lama, kawan tempat kerja sekarang mahupun kawan yang aku kenal melalui alam maya.

Semua tu kawan, baik yang memuji kat depan, mengata kat belakang, sama-sama gelak ketika senang, blah tinggalkan aku ketika sarat dengan masalah, semuanya aku kategorikan sebagai kawan. Ada gak kawan yang datang ketika dirinya diselubungi dengan masalah namun terus berlagak macam tak pernah kenal lepas dirinya senang. 

Bukan aku nak mengata kawan yang aku ada sekarang, tapi entahlah, aku rasa malang bila ramai kawan. Paling kesian, adalah kawan aku yang sering 'diburu' dengan abang kawan dia kerana kawan dia berperangai macam haiwan. 

Entahlah dunia sekarang, terlampau seni sangat hidup, soal rasionaliti ditolak bulat-bulat bak membuang cengkerang kerang yang habis 'ditelan'. Apa punya malang...

No comments:

Post a Comment